نوشته شده توسط : منتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
نیروهای مسلح عراق طی یک سال گذشته، پس از تهاجم تکفیری‌های داعش به استان‌های مختلف این کشور، دستاوردهای متعددی داشته‌اند که آزادی کامل استان‌های بابل، دیالی و اغلب مناطق استان صلاح‌الدین از جمله آنهاست.
 
خبرگزاری فارس: آزادسازی 30 شهر و منطقه در 7 استان عراق به دست ارتش و بسیج مردمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهریور ماه سال 1393، نیروهای تروریستی داعش بر بخش اعظمی از مناطق غربی و شمال غربی عراق سیطره داشتند اما از سرعت پیشروی آنها در بعضی مناطق کم شده و در بعضی مناطق بطور کامل متوقف شده است.

مهمترین دستاورد‌های نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از شهریور ماه سال 93 تا نیمه دوم خرداد سال 94 به شرح زیر است:

1- استان بابل: پاکسازی منطقه جرف الصخر.

منطقه مهم و استراتژیک جرف الصخر استانهای (بابل و الانبار و بغداد) را بهم مرتبط می سازد. منطقه جرف الصخر داری مساحتی قریب به 50 کیلومتر مربع و دارای جمعیتی بین 80 تا 100 هزار نفر است. این منطقه بعنوان مرکز اصلی داعش در ولایت جنوب به حساب می آمد. همچنین پاکسازی مناطق مهم و استراتژیک الاسکندریه و المسیب از دیگر دستاوردهای نبرد با داعش در استان بابل بود.

2- استان بغداد: پاکسازی مناطق اللطیفیه، الیوسفیه، المحمودیه، ابوغریب‌، عرب جبور، التاجی، الطارمیه، المشاهده، النباعی و اطراف منطقه الرضوانیه و همچنان پیشروی به سمت منطقه سلمان پاک که تمامی مناطق ذکر شده به «کمربند بغداد» معروف هستند و دارای جمعیت اهل سنت هستند.

3- استان دیالی: استان دیالی در شرق کشور عراق و از استانهای هم‌مرز با کشور جمهوری اسلامی ایران است.

نیروهای تروریستی داعش در استان دیالی بر مناطق السعدیه، جلولاء، العظیم، المقدادیه، المنصوریه، الخالص و بخش‌هایی از منطقه بعقوبه و حمرین و همچنین تا نزدیکی مناطق اداری مرزی با استان صلاح الدین سیطره کامل داشتند که در یک سال گذشته نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» موفق به پاکسازی تمام مناطق ذکر شده شدند.

استان دیالی بطور کامل از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی شده است. با  اشغال کشور عراق توسط نیروهای آمریکایی، بخش اعظمی از استان تحت اشغال نیروهای تروریستی القاعده و نیروهای بعثی درآمده بود و همچنین در طول سال گذشته نیروهای تروریستی داعش با ورود به کشور عراق بخش اعظمی از استان را تحت اشغال خود درآوردند. پاکسازی تمام استان به دست نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی از مهمترین دستاورد در طول یک سال گذشته محسوب می‌شود.

4- استان صلاح الدین: استان صلاح الدین که واقع در شمال پایتخت عراق و تقریبا در مرکز کشور واقع شده است، دارای بافت تقریبا اهل سنت است. پاکسازی مناطق و شهرهای مهم و استراتژیک تکریت، الدور، سامراء، بلد، الضلوعیه، الاسحاقی، یثرب، الطوز، الدجیل، آمرلی، سلیمان بیک، بنکجه، التاجی، الضلوعیه و همچنین مناطق العلم و المعتصم بدست نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی «الحشد الشعبی» از وجود نیروهای تروریستی داعش، کامل شده است. 

با پاکسازی مناطق ذکر شده تقریبا می‌توان گفت که بیش از 95 درصد از استان صلاح الدین پاکسازی شده است. شهر و پالایشگاه مهم و استراتژیک بیجی تقریبا تحت کنترل نیروهای عراقی قرار دارد. 

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: